Lenteconcert 7 mei 2023 Kasteel Elsloo

Kerstconcerten Steinder Mannenkoor

Impressie van het kerstconcert 2023

Klik op de foto's voor een groter formaat.

11 december 2023

kerst2023 overviewHet kerstconcert van 2023.

Iedereen die aan ons jaarlijkse concert heeft meegewerkt, hartelijk bedankt voor jullie inzet, en het publiek bedankt voor uw komst.

En nu nagenieten van een show met een grote diversietijd aan muzikaal entertainment. Wat hebben we kunnen genieten van de vertrouwde begeleiding op piano door Sielke Smeets en van onze dirigent en tevens tenor Huub van den Brand. Plus daarbij de verschillende gastoptredens van sopraan Astrid Darding-Berix, de vilolisten Karlien Opsteeg en Roland van Mil, Youri Schoens en de Jazzy noten van de Gypsy Boys. Het publiek heeft van elke bijdrage duidelijk genoten, zeker als we het applaus als graadmeter nemen.

Gepresenteerd, met een duidelijke uitleg over de gasten en de liederen, door Miriam van Es.

Wij begroeten u graag bij ons volgende concert. Houd Facebook en onze website in de gaten voor de juiste data.

kerstconcert panorama

12 december 2022

steindermannenkoor kerstconcert 2022Na 2 jaar afwezigheid was de opkomst van het publiek geweldig. Eindelijk stonden wij weer op het podium voor een enthousiast publiek en hebben met alle gastoptredens een prachtig kerstconcert kunnen geven.

De presentatie was in handen van Miriam van Es.

Wij opende met een Pools kerstlied: Lulajze Jezuniu. Dit Poolse kerstlied uit de 17e eeuw is nog steeds populair. In het Pools betekent "lulajze" "slapen", of liever "slapen terwijl je wordt gestreeld of gewiegd" zoals een baby in de armen van zijn moeder. Als tweede nummer brachten wij Weihnachts Wiegenlied.

Daarna was het tijd voor het eerste gastoptreden.

The Young Ones uit Elsloo, onder leiding van Laura Janssen, brachten deze avond in totaal 3 kerstliederen ten gehore; 'Christmas time', 'Last Christmas' en vlak voor de pauze, samen met ons, 'Feliz Navidad'.

Sielke Smeets uit Ulestraten is sinds vele jaren de vaste begeleiding op piano voor het Steinder Mannenkoor. Zij bracht solo 'A classical Christmas medley' ten gehore en later een Jazzy uitvoering van 'Christmas Tree'.

Al ruim 45 jaar is de uit Nieuwstadt afkomstige Pauline Nieuwenhuijs- van der Linden verknocht aan de sprookjesachtige harp, vooral de Keltische harp. Zij bracht onder andere 'The Nightinggale' en 'Summer Ends' als solo ten gehore.

Sopraan Ria Janssen zong samen met ons 'Slaap nu mijn Jezuke' en vervolgens 'Schafe Können sicher weiden' onder begeleiding van Sielke Smeets. Na de pauze zong zij 'Het Maria Wiegenlied' en 'Midnight Noël', beiden begeleid door Sielke Smeets op piano. 'La vergine degli angeli' werd vervolgens door ons samen met Ria Janssen gezongen.

Dirigent Huub Van Den Brand zong 'Rajske strune' solo met achtergrond begeleiding door ons en Sielke Smeets aan de piano.

Met 'Happy Christmas (War is over)' en 'Stille Nacht' werd de avond afgesloten.

9 december 2019

Deze foto’s zijn een impressie van het concert van 9 december 2019.

Steindermannenkoor kerstconcert 2019 Davinia van der Zee

Meer dan 350 liefhebbers hebben van het concert genoten waarin elk jaar opnieuw wisselende en verassende elementen zitten. De gastoptredens worden zeer gewaardeerd.

Davinia van der Zee klonk als een engel speciaal vanuit de hemel neergedaald. Ariadne Cmelick wist iedereen in vervoering te brengen met haar cello. Sielke Smeets zorgde wederom voor perfecte begeleiding op piano. Alles werd afgewisseld met de Bugel klanken van het Bugelchoir Flugelhorny o.l.v. Roger Diederen.

Steindermannenkoor kerstconcert 2019

Uiteraard bracht het Steinder Mannenkoor o.l.v. Nick Hermans een zeer gevarieerd en met zorg samengesteld repertoire met vele stemmige liederen ten gehore.

Kortom het kerstconcert van het Steinder Mannenkoor is een uiterst sfeervolle gelegenheid om de kersttijd mee af te trappen.

Via deze website en onze Facebook pagina kunt u in het najaar de exacte datum terugvinden van het volgende kerstconcert.

Steindermannenkoor kerstconcert 2019 5 web